Alcatuirea unei flote auto reprezinta un efort logistic foarte important, pentru orice companie de transport. Astfel, trebuie luat in calcul faptul ca, in orice companie de transport, flota auto reprezinta 80 la suta din efortul financiar si logistic depus.
Din acest motiv, sursele de finantare, dar mai ales procurarea unor autovehicule fiabile, care sa acopere intreaga gama de nevoi din domeniul transportului rutier de marfuri, trebuie sa reprezinte o preocupare pentru orice antreprenor din acest domeniu.
Care sunt insa principalele tipuri de autovehicule pe care sa le folosesti in activitatea ta de transport de marfuri? Aici, transportul rutier se imparte in mai multe categorii, diferentiind activitatea de curierat, care necesita autovehicule de clasa mai mica, de cea de marfuri de mare tonaj, unde nevoile sunt cu totul altele.
Capul de tractor, o piesa esentiala
Una dintre piesele esentiale in alcatuirea flotei auto este reprezentata de capurile tractoare. Acestea sunt de fapt cabinele autocamioanelor de mare tonaj pe care le vedem circuland zilnic pe drumurile publice, de care sunt atasate apui remorci sau semiremorci, in functie de nevoi.
Capurile de tractor reprezinta practic partile motorizate ale camioanelor, fiind construite de firme specializate in domeniu. Caii putere și dotarile interioare fac diferenta in acest domeniu, insa foarte mult conteaza fiabilitatea si consumul de combustibil.
De asemenea, un aspect deloc de neglijat in zilele noastre il reprezinta norma de poluare, care in cazul transportatorilor este foarte aspru taxata. Din acest punct de vedere putem spune ca sunt astazi capuri tractoare care polueaza foarte putin, oferind in acelasi timp conditii optime de transport al marfurilor, respectiv putere a motorului si viteza de deplasare.
Remorca sau semiremorca?
Capurile tractoare nu merg insa singure pe drumurile publice. La acestea sunt atasate remorci sau semiremorci, in functie de necesitati, dar si de capacitatea de transport dorita. Cele mai uzuale din acest punct de vedere sunt semiremorcile, care pot fi atasate usor de capul tractor, fara a mai avea nevoie de a doua osie.
Astfel, propulsata de capul tractor, aceasta asigura manevrabilitate maxima si capacitate sporita de incarcare. De multe ori, semiremorca poate fi usor confundata intrafic cu camionul, care are remorca din spate atasata de cabina motorizata.
Acesta are un aspect mai compact, asigurand totodata manevrabilitate buna in trafic. Dincolo de acestea, la o companie de transport sunt des folosite remorcile. Acestea sunt atasate de cele mai multe ori la autotrenuri, ce pot fi compuse dintr-un camion si o remorcă sau, de cele mai multe ori, dintr-o semiremorca si o remorca.
Avand in vedere incarcatura sporita pe care o transporta, acestea sunt mai greu manevrabile, necesitand totodata si o atentie aparte in trafic.